måndag 16 november 2009

mysig dag

Hejsan
Denna dag är en riktig " mysdag" här i varberg,typiskt höst grått väder med duggregn. Dagen började med en stressig morgon som alltid men lyckades med det omöjliga idag att komma ihåg min matlåda i kylen innan jag gick hemifrån, man gör framsteg! Framme i skolan blev det studiegrupps möte inte direkt vårat mest effektiva möte men vi gjorde vad vi skulle.

Daggens lunch diskussion handlade om graviditet och förlossningar. Mia beskrev hur det går till när man får en epidural bedövning. Det lät inte allt för roligt och vart ärligt talat lite rädd. Att få en stor nål uppkörd längs hela ryggraden,Läskigt!!! Då kom dagens citat " Jag säger bara kejsarsnitt" signerat Linda Trommestad Johansson.

Efter lunch var det dags för föreläsning roligare än vad jag trodde att det skulle vara, riktigt intressant faktiskt om didaktiska perspektiv. Många bra tips om hur man är den perfekta läraren.

Träffade Danielle utanför Campus och hade sällskap med henne hem, mycke trevligt!

Än så länge har kvällen spenderats med plugg inte så kul men vad gör man inte för sina studier.
PS. Min nyfunna underbara vän Sofia erbjöd sig att sova här tors/fre, hur snäll är hon inte!!! För har fått lite problem med att sova själv. ha en bra kväll, KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar